Kosrlabda
2004.10.31. 10:31
A Magyar Online Kosrlabda Liga Szablyzata
1. Csatlakozs a lighoz 1.1 A HOBL tagja az lehet, aki
- rendelkezik szlessv Internet-elrssel (ADSL, Kbel, stb.)
- rendelkezik ICQ-val s a hasznlathoz szksges ismeretekkel
- rendelkezik az NBA Live 2004 cm program mkdkpes pldnyval.
1.2 Az j jtkos vlaszthat a szabad csapatok kzl s a Szervezk erre vonatkoz dntsvel lesz az adott csapat General Managerje. Ebben az esetben az j GM gyakorolhatja a GM-eket megillet jogokat, ehhez semmilyen mrkzs lejtszsra nincs szksg. Az j GM kteles teljesteni a Szablyzatban meghatrozott ktelezettsgeket is.
2. A General Managerek jogai s ktelezettsgei 2.1 Minden General Manager (GM) elfogadja s magra nzve kteleznek ismeri el az MOKL Szablyzatt s a Szervezknek a Szablyzaton alapul dntseit.
2.2 A GM-ek ktelesek mrkzseiket a sorsolsnak megfelel sorrendben s meghatrozott hatridben lejtszani. 2.3 Amennyiben egy GM egy htnl hosszabb ideig tvol lesz, kteles azt elre jelezni a frumban s tjkoztatni a Szervezk valamely tagjt is.
2.4 Szezononknt egy alkalommal a GM-ek jogosultak csapatot cserlni. Erre akkor van lehetsg, ha valamelyik csapat tulajdonosa a csapat vezetsrl lemond, vagy t a Szervezsg kizrja a Ligbl s a Szervezk a csapatcserhez hozzjrulnak.
2.5 A GM-ek jogosultak jtkost cserlni. A csert a frumban kteles bejelenteni az egyik fl s a msik fl kteles azt megersteni. Amennyiben a csere a frumban lertak szerint ltrejtt, azt csak a feleknek a frumban megjelentett kzs nyilatkozatval lehet felbontani s csak a kvetkez rosterfrisstsig. Minden ms esetben a csere ltrejtt.
2.6 A Szervezk birljk el a cserket , ha a tbbsg ami jelen esetben 3, rbolnt a cserrem, akkor rvnyes. Amennyiben utbb kiderl, hogy "csalrd cserre" kerl sor, a Szervezk a cserre vonatkoz megllapodst utlag megsemmistheti. (Csalrd csernek tekinthet, ha valamely flnek a csere miatt valamilyen, a jtkban nem tapasztalhat elnye szrmazik, illetleg, ha a cserben rszt vev kt fl kztt valamely klnleges befolysoltsgi helyzet ll fenn, valamint ha a kt cserl GM ugyanaz a szemly.)
2.7 A cserben trtn megllapods eltt lehetsg van az MOKL Hivatalos Szakrtinek Testlett, vagy a Testlet egy tagjt megkrdezni a csere mindkt fl szmra trtn elnys voltrl. A Szakrti Testlet kteles megalapozott tancsot adni. A Testlet tagjai a Szablyzat hatlybalpsekor: spl, Kubci, Frank, Sutyi s Smith.
3. A bajnoksg lebonyoltsa 3.1 A HOBL bajnoksg egy szezonja alapszakaszbl s rjtszsbl ll. Az alapszakaszban heti 3 mrkzst kell lejtszani, a honlapon tallhat sorsols szerinti sorrendben. Az alapszakasz sorn mindegyik csapat jtszik mindegyik csapattal, egy mrkzst otthon, s egyet idegenben.
3.2 A csapatok az NBA szerinti konferencikba s divzikba vannak besorolva. Az alapszakasz vgn mindkt konferencia legjobb 8 csapata kerl be a rjtszsba. Az 1. s 2. kiemelt a divzik gyztese lesz. Csak az a csapat kerlhet be a rjtszsba, amely minden meccst lejtszotta. A rjtszsban Best of 5 (hrom nyert mrkzs) rendszerben jutnak tovbb a csapatok.
3.3 A mrkzseket a HOBL honlapjrl letlthet, legfrissebb rosterrel kell lejtszani. A mrkzsek belltsai a kvetkezk:
- Superstar fokozat Quarter length:7 perc
- Csuszka belltsok:
- Speed: marad
- Fatigue:50%
- Injury: 30% /Charge: 40%
- Tbbi fault: 30%.
A nem megfelel belltsok alkalmazsa kvetkezmnyeket von maga utn.
4. A feltlts 4.1 A mrkzs utn mindkt jtkos mindkt csapat statisztikit kteles elmenteni s azt a honlapon feltlteni. A mrkzsrl a gyztes tudstst rhat.
5. Illemszablyok 5.1 A GM-ek ICQ-n val megkeresskor s mrkzs esetn sszekapcsoldskor ksznnek egymsnak, s illenden, tisztelettel beszlnek egymssal. A GM-ek a mrkzsek alatt kerlik a msik jtkosra tett becsmrl megjegyzseket s tartzkodnak a CPU-ra s a msik jtkos szerencsjre vonatkoz megllaptsoktl.
5.2 A jtkban az alapvonali steal NEM ENGEDLYEZETT!
5.3 A mrkzsen a levegpassz extenzv, folyamatos, vagy tbb alkalommal trtn hasznlata nem engedlyezett. Erre csak kivtelesen van lehetsg, akkor, ha egybknt nagy valsznsggel leblokkolnk a jtkost. A levegpasszt tmadsra, a jtk hibinak kihasznlsra nem lehet hasznlni.
5.4 Intentional foult a jtkban a 4. negyed utols percben lehet hasznlni.
6. Egyb szablyok 6.1 Amennyiben a kapcsolat mrkzs kzben megszakad, a mrkzst jra kell jtszani s az elnyt annak a jtkosnak, amelyik a mrkzsen vezet, vissza kell adni.
6.2 Amennyiben a mrkzs a 4. negyedben szakad meg s valamelyik jtkos legalbb 10 ponttal vezetett, a mrkzs annak a jtkosnak a gyzelmvel r vget, amelyik vezetett s azt nem kell jra lejtszani.
6.3 Aki a kapcsolatot szndkosan szaktja meg komoly bntetssel szmolhat.
6.4 Ha a jtk a kapcsolat minsge miatt lvezhetetlen, a kt GM megllapodhat arrl, hogy jrajtsszk a meccset. Az elnyt ebben az esetben is vissza kell adni.
7. A Szablyzat megsrtsnek kvetkezmnyei 7.1 A Szablyzat megsrtsnek esetn, ha erre vonatkozan a Szervezk hitelt rdeml bizonytkot szereznek, vagy egy jtkosra tbb GM is panaszkodik anlkl, hogy erre vonatkozan elzetesen megllapodtak volna, a Szervezk az albbi kvetkezmnyeket hatrozhatja el:
- Figyelmeztets ICQ-n.
- Figyelmeztets nyilvnosan, a Frumon.
- Legjobb jtkos eltiltsa 1, ismtelt esetben tbb mrkzsre. (Ebben az esetben a jtkost injured list-re kell tenni, arra a meccsre.)
- Match loss, elvesztett mrkzs, a Charlotte Bobcats ellen.
- Egy vletlenszeren vlasztott jtkos elcserlse a Charlotte Bobcats-szel.
- A ligbl val kizrs.
|